Hem Forum Livsstil Sömn vad finns det för olika sömnmediciner? Svar till: vad finns det för olika sömnmediciner?

anonym1

svar
Hej det är självklart att det finns andra sömnmedel, först o främst är de bra att veta om det är insomningsproblem du har eller om du inte kan sova hela natten utan att vakna upp flera gånger.
Vad jag läst verkar det som du har svårt med båda sakerna. Jag skulle personligen rekommendera Halcion det är en potent och snabbverkande insomningstablett, den är garanterat den bästa sömnmedicinen för mina besvär självfallet finns det risker av att använda detta läkemedel, dock så anser jag det vara betydligt säkrare än flunitrazepam. Flunitrazepam har en väldigt lång halveringstid vilket betyder att du har fortfarande kvar läkemedlet i kroppen flera dagar efter, viket Halcion går ur kroppen drygt 4timmar efter den verkat,när det gäller toleransutveckling så hittade jag detta skrivet från FASS:Toleransutveckling är ovanlig vad gäller den hypnotiska effekten av triazolam(Halcion). Så mitt tips är att kombinera detta läkemedel ihop med Theralen, det är iallafall värt ett försök.

ps: För tillfället så finns Flunitrazepam endast i 150-250 tabletters förpackningar så det är nog inte en läkare villig att skriva ut i första hand.

Lycka till