Hem Forum Livsstil Sömn vad finns det för olika sömnmediciner? Svar till: vad finns det för olika sömnmediciner?

anonym StigoBengt

Öronpip
Tack för alla tips och ideer, jag får öronpip och öronsus av all denna dåliga sönm, är dessutom ensamstående tonårsförälder, har dessutom allergi och ADHD. Min känsla är att sjukvårde står hjälplös inför kroniska besvär. psykiska såväl som kroppsliga, det fattas någon slags ”Helhetssyn”, Visdom. Man får hjälpa sig själv. Inget ont sagt om min läkare, han försöker verkligen att hjälpa till, men jag tror det fattas något vesäntligt i läkarutbildningen, någon slags holistisk människosyn.– Åter till detta med sömnen, jag tar 2 st Imovane 7,5mg, och 1st Propavane 25mg, och det hjälper ”så där”. Jag tänker testa en del av de tips ni gett så Tack för dessa. En del av mina sömnproblem tidvis berodde på smärtor i magen, kanske tjocktarmen,
det visade sig troligen bero på min Allergi, eftersom det även finns allergenreceptorer i magtarm kanalen, och jag hade jobbigt ont.
Propavan var från början en allergimedicin, med biverkningen – du blir trött av den – så Propavan hjälpte mot magsmärtorna i mitt fall.
Imovan har ingen större effekt på mej, men kanske kan någon av de medicinerna som föreslagits i alla inläggen på denna sida, funka för mej. Jag är dödligt trött på allt pipandet i mina öron, och att huvudet känns såå tungt.. Kanske någon av er kan vara hjälpt av att veta att pollenallergi kan slå mot magen, jag har ingen känd matallergi, men varje vår när björkarna slår ut, slår de ut min mage också.