Hem Forum Livsstil Sömn vad finns det för olika sömnmediciner? Svar till: vad finns det för olika sömnmediciner?

anonym

Sova bättre utan socker
Jag har ADHD och provade under två år att inte äta mer än absolut max 30 g kolhydrater, helst inga alls. Alltså inget socker alls!!! Kolhydrater finns inte bara i socker utan i bröd, potatis, pasta, frukt, grönsaker m.m. det var en tråkig kost kan jag lova…men fy vad skönt jag sover utan kolhydrater!! Inga jobbiga snurriga tankar och inga mysko drömmar..bara skön sömn och lugn kropp….. Prova tre veckor strikt: Morgon: Ägg och bacon+ lite mjölk, Lunch: Fläskfilé med lite beasås+ vatten Kväll: ungsbakad lax med cheme freshe+ lite mjölk. Någon skiva Ost med lite philadelphiaost ovanpå, lite grädde och tre paranötter kan du också äta varje dag. (jag vet att detta inte låter klokt…men men…läkarna kollade mina värden de två åren och inget blev fel i kroppen och jag sov mycket bra. Nu har jag börjat fuska reält och är tillbaka i icke sova karusellen…så det är dags för mig att ta en ”ingen-kolhyderat kur” igen)