Hem Forum Livsstil Sömn vad finns det för olika sömnmediciner? Svar till: vad finns det för olika sömnmediciner?

Eima
Medlem

Sömn
Propavan gör mig väldigt trött dagen efter och tung i huvudet och dessutom svåra kramper i benen som elektricitet. Atarax blir jag också helt utslagen av följande dag. Theralen hjälper inte alls. Melatonin har jag köpt från England 5 mg och jag märkte absolut ingenting. Kan man pröva en högre dos? Circadin alltså Melatonin 2 mg fick jag utskrivet av min husläkare men ingen effekt alls och dom skriver inte ut starkare och man får själv betala dom utan läkemedelsrabatten. Imovane och Stilnoct skriver min husläkare ut men inte båda samtidigt. För några år sedan sov jag så skönt en tid när en läkare skrev ut både Stilnoct och Imovane samtidigt och doktorn sa att Stilnoct tar man för att somna in och Imovane tar man för att kunna sova hela natten. Men tyvärr den läkaren slutade. Andra läkare jag berättar det här för blir väldigt upprörda och säger att antingen det ena eller det andra och på Apoteket står dom och räknar ut exakt på dagen när jag kan hämta ut mer. Jag är ingen missbrukare men dom betraktar mig så. Jag är 70 år gammal och vill sova på nätterna så jag kan leva ett normalt liv.