Hem Forum Sjukdomstrådar Metamina mot adhd? Svar till: Metamina mot adhd?

Sarah

ADHD/Metamina
Hej!
Jag har ätit metamina sen februari -12. Fick min ADHD-diagnos i januari.

Det är 5mg/tablett och jag tar 4,5 tabletter per dag.

Dom ska vara verkande i 5-10 timmar.

För mig tar det 45 min innan jag får någon effekt och det tar 6 timmar, från det att jag tagit medicinen, tills effekten tar slut och jag får s.k. ”rekyl”.
Alltså behöver jag ta min andra dos precis 5 tim och 15 min efter den första.
Jag vara väldigt noga med tiderna annars blir jag väääldigt trött och ganska trögtänkt.
Jag tar 3 doser/dag.

EX:
08.00 dos 1: 2st (10mg)
13.15 dos 2: 1,5st (7,5mg)
18.30 dos 3: 1st (5mg)

Jag måste äta precis efter jag tagit första dosen annars har jag lätt för att må illa.
Jag blir hungrig och får blodsockerfall under dagen men jag känner inte riktigt för att äta någonting så jag måste hålla koll på tiderna så jag inte glömmer att äta.
Hur som helst.. man får kolla vikten hela tiden så man inte rasar. (Det gäller såklart inte alla)

I början blev jag väldigt varm av medicinerna men det har blivit bättre månad för månad.
Har även fått lite allergiska utslag(typ som nässelutslag) men det är nog jag som är lite känslig tror jag.

Nu har jag bara skrivit om min dosering och en massa tråkigheter, men det finns ju en väldigt bra sida av allt det här också:
Mitt liv fungerar, jag kan slappna av, mitt tålamod är bättre än någonsin, jag somnar inte så fort jag kommer hem efter jobbet, jag behöver inte städa och plocka ”maniskt” hela tiden utan göra det som behövs och låta resten vänta lite och till sist måste jag säga att jag känner att jag inte på något sätt har ”offrat” min personlighet för en medicin(som jag däremot kände att jag gjorde med ritalin och equasym)

OJ.. det blev långt. 🙂
uppsatsen är klar!
Tack&Bock