Hem Forum Sjukdomstrådar Metamina mot adhd? Svar till: Metamina mot adhd?

Angelwild

Trött på dålig medicinering
Läste ditt inlägg och fastnade lite, jag har haft problem med mina doser sen jag började, 18mg concerta som insättning var alldeles för lågt. Jag har en mycket hög dos och äter 3dos under dagen med concerta samt 4xdos av snabb ritt.
Äntligen har mina läkare förstått att det inte går. Den här dosen funkar en kort tid men är nu efter några månader är det klart att det mer lägger dig på tvären. De går ur med enorm rekyl. Så jag är lovad metamina då jag blir väldigt hjälpt av medecinen under tiden den är verksam och dosen är rätt misstänker min läkare att jag kommer fungera bättre på den. Den sägs vara ngt mer mjuk också?
Hur som, jag har nu gått med fel dos i 1,5månader då borträknat 3 av testat till detta. Jag börjar mest bara bli trött och febrig.
Hur länge tar det egentligen? Det är väldigt tungt att försöka låtsas inför sig själv att man orkar lite längre. Men jag är fullkomligt slut eftersom min hjärna kommer in i att försöka jobba runt medicinen som förut igen, alla ovanor, missar mm. Och det enda jag får nu är en huvudvärk varje gång jag tänker. Är den mjukare? Och hur bytte du? Gick man utan några veckor å sen på eller hur går det till?
Av