Hem Forum Sjukdomstrådar Metamina mot adhd? Svar till: Metamina mot adhd?

anonym

Concerta, trött och uppblåst mage
Hej!

Precis fått ADD diagnos och påbörjade Concerta medicineringen 18mg för tre dagar sedan… För det första märker jag ingen skillnad förutom muntorrhet, uppblåst mage och mer hunger, snarare än mindre. Jag är fortfarande trött och har ingen större ork. Det enda positiva har varit en minimal känsla av att jag kan behålla uppmärksamheten ett litet tag längre på en och samma uppgift. Tidigare tog jag fler pauser i pluggandet. Håller febrilt på med att försöka få till en cuppsats, som dragit ut på tiden… Jo… kaffesuget är en aning mindre och svårare att djupandas… Har ett visst tryck på bröstet. Ska träffa psykiatrikern 13 augusti igen. Men finns det någon som har lust att kommentera detta blir jag superglad!!! Är 164 lång och väger 60kg… Har aldrig varit en storätare, men lätt för att gå upp i vikt. Det jobbigaste är att jag trodde att tröttheten skulle avta och att jag inte skulle gå upp i vikt vilket känns som en risk nu… Är extremt glad att jag äntligen fått hjälp, men än sålänge är jag besviken över medicinens resultat…

Jätte tacksam för svar som sagt 🙂
/Lins