Hem Forum Sjukdomstrådar Metamina mot adhd? Svar till: Metamina mot adhd?

anonym

Hej. Jag har börjat med
Hej. Jag har börjat med concerta.. sen la dom till ritalina eftersom jag upplevde att concertan va så jävla ojämn.. sen började jag själv testa mig fram och kände att bästa effekten va när jag höjde båda medicinerna.. berättade det för läkaren att jag hittat en perfekt dos.. han tyckte dock att det fanns risk för missbruk speciellt av ritalinan som jag upplever ger mig den bästa effekten… kortvarig så jag tog oftare.. spark i arslet kan man säga… tog tag i saker och började lösa många problem.. men eftersom han tyckte det fanns risk för missbruk bytte han ut till elvanse 70 mg plus 2*10mg ritalin på morgonen sen 2 ritalina på eftermiddagen.. funkade helt ok max 2 veckor.. sen hände ingenting.. dom ökade med 30mg elvanse på em.. nada… min sambo tyckte att jag bara vart avstängd.. så jag gick tillbaka till concerta och ritalin.. fortfarande bäst effekt av ritalin.. testade mig fram och testade höööga doser elvanse 170mg på morgonen 100mg lunchtid sen ritalin vid behov… fick bara bekräftat att långtidsverkande inte hjälper mig alls utan jag tog 108mg concerta på morgonen (5.00) sen kl 9 tog jag 4*10mg ritalina 12.00 tog jag fyra till. Sen 15.00 tog 4 till och sista dosen tog jag kl 18.00 4 till.. funkade perfekt… 1 månad.. sen hade jag slut på ritalin och berättade för läkaren att jag ville den dosen eftersom den va precis vad jag behövde.. då tyckte han att jag skulle ta en paus från medicinen.. och notera hur jag fungerar utan medicin och vart jag brister och såna saker så han kunde argumentera för ren amfetamin eller liknande.. jag känner bara att varför? Har hittat en bra dos som fungerade och nu är jag helt utan för att ta reda på sånt jag redan vet? Varför skriv ut amfetamin när ritalin hjälper? Dörsöker ha tillit till att dom vet vad dom gör men känner mig sviken..utan förvarning tar dom bort det som funkar för att testa nåt annat? Funderar på en annan läkares åsikt men är rädd att få nej och förlora all medicin.. men måste liksom… har inget val.. jovisst gatan erbjuder ju amfetamin men är olagligt.. så jag får sitta fint och vänta på vad läkaren kommer fram till och hoppas på att det inte inträffar problem där jg behöver full fokus och starten för att lösa dom vilket är omöjligt med 4 krävande småttingar, en relation som har kraschat pga av add relaterade problem som jag börjat jobba med när medicinen tagits och jobb.. låter kanske lite självömkande men ser inte att detta hjälper mig.. får höra och läser andras doser som är högre än dom jag behöver och blir fett lack.. vet inte om man kan fråga detta här men behöver tips på mer generösa läkare.. jag sköter liksom mina kontroller och berättar som det är.. visst, har testat och ökat till den dos som fungerar utan att fråga först.