Hem Forum Sjukdomstrådar Smärta Berätta om din behandling! Svar till: Berätta om din behandling!

CB11

Citodon
Citodon är den enda värktablett som hjälpt mig att ta ner smärtan efter en hjärntumöroperation 2000. Dock har jag ökat dosen till 2x4ggr/dygn
eftersom jag oftast vaknar med värk ca. 5-6-7 på morgonen och då med 6 timmar emellan så blir det liksom 8 st för att jag ska få en någorlunda sömn. Folk i ens närhet tycker det är förfärligt och när jag ska ha förnyelse av receptet så är det förödmjukande eftersom jag känner att de tycker att de tar slut för fort men det gör de inte jag överdoserar aldrig.
Jag dricker inte en droppe alkohol sedan jag började med dem. Visst skulle jag vilja ha ett glas vin men då vet jag att jag måste avstå smärtlindring och det går inte. För att jag ska kunna arbeta och leva ett aktivt liv måste jag ha smärtlindring annars skulle jag bara ligga i sängen. Sen är det så att långvarig smärta har givit mig en utmattningsdepression men den tar jag piller emot och har haft tur att få en fantastisk psykolog. Jag behöver min medicin och vill inte känna så här varje gång jag ska be om ett nytt recept.
Visst skulle jag vilja ha hjälp att leva med smärtan och bita ihop men hur länge kan man det.? Alla ni med smärta i er svåra stund försök ändå att vara starka och kämpa för era rättigheter till lindring. En läkare kan aldrig bli för liberal med smärtlindring. Det är tammefan en rättighet att få precis som om jag haft diabetes så skulle jag använda insulin dagligen. Eller HUR?!