Hem Forum Livsstil Sömn Imovane, Propavan eller både ock? Svar till: Imovane, Propavan eller både ock?

f.d Sömnlös fru

VALDOXAN/MELATONIN
Min man har i över 30 år haft sömnproble. När det var som värst sov han 3-4 timmar var tredje fjärde natt och INGET annat än det. Till slut var haan så desperat att han tryckte i sig nästan 100 propavan. Han har även haft problem med humöret och har faktiskt använt våld mot mig några gånger. Ursäktar inte detta på något vis men vem skulle INTE bli dum i huvudet av att sova ca 6-10 timmar /vecka i flera år. Han har t.o.m varit inlagd för nedsövning 2 ggr då han fick total systemkollaps av för lite sömn. Sista gången kom en psykiater specialicerad på just sömnbrist och vad det gör med ens personlighet in i rummet där min man låg sövd. Han frågade mig rakt ut om min man gått över gränsen mot familjen nån gång av ren yrmattning. Jag sa bara ja, inget att ljuga om ju.. Nu har min älskade underbara make kommit tillbaka till mig! Och som en extra bonus har vi ett sexliv som vi inte var i närheten av ens som tonåringar *rodnar belåtet*! Jag vet inte vad som är vanligt i vår ålder och när man varit gifta i 54 år (2016). Min man är 77 år ung och jag är 72. Vi gör allt tillsammans och är aldrig osams längre och älskar gör vi minst4-5 ggr i veckan, oftast mer och även flera ggr på en dag. Det kanske låter dumt att ta upp sexlivet som nåt stort men sömnproblemen tog nästan min mans liv. Vi har fått ett nytt liv båda två och det är en liten gul tablett som gjort det. Både sömnen och humöret och ångesten har valdoxan fixat!!!!