• Författare
    Inlägg
  • #3436

    Käkar för tillfället 36 mg höjde för några dagar sedan från 18 mg. Jag känner mej yrslig och slö mår dåligt fysiskt i kroppen. Vad har ni för erfarenheter, gällande dos. Hur vet man när man står på rätt dos, alt när man står på för hög/för låg dos. Hur länge tar det innan biverkningarna avtar? tacksam för svar omgående

    Käkar för tillfället 36 mg höjde för några dagar sedan från 18 mg. Jag känner mej yrslig och slö mår dåligt fysiskt i kroppen. Vad har ni för erfarenheter, gällande dos. Hur vet man när man står på rätt dos, alt när man står på för hög/för låg dos. Hur länge tar det innan biverkningarna avtar? tacksam för svar omgående

  • #4092

    Micaela

    svar
    Hej! Jag käkar concerta 54 mg om dagen. De symptom du beskriver låter som liknade symptom jag hade i början. Känslan av yrsel, känns det som om du har svårt att ens tänka en tanke i taget och att du helst vill tänka flera på en gång? De symptom som jag hade. De gick över efter cirka en månad.
    Ser att det var ett tag sedan du skrev. Hoppas det har blivit något bättre! Mvh.

  • #4093

    Anette

    Concerta kan gör en slö
    För min kille var det likadant. Jag har också concerta och jag har aldrig känt av det där. Min kille slutade helt för att han blev så trött och seg av den. Jag äter det i perioder.
    För mig har ADHD kanske varit mer ADD eftersom jag blir jätte trött och knappt kan hålla mig vaken i perioder. Då är det jätte bra med Concerta eftersom det gör mig mer vaken på dagarna. Jag har aldrig känt av några biverkningar. Om jag är pigg och alert ändå ger det ingen effekt alls det är då jag struntar i att ta medecinen.

2 kommentarer

  • Av Micaela 10 oktober, 2011

    svar
    Hej! Jag käkar concerta 54 mg om dagen. De symptom du beskriver låter som liknade symptom jag hade i början. Känslan av yrsel, känns det som om du har svårt att ens tänka en tanke i taget och att du helst vill tänka flera på en gång? De symptom som jag hade. De gick över efter cirka en månad.
    Ser att det var ett tag sedan du skrev. Hoppas det har blivit något bättre! Mvh.

  • Av Anette 12 oktober, 2011

    Concerta kan gör en slö
    För min kille var det likadant. Jag har också concerta och jag har aldrig känt av det där. Min kille slutade helt för att han blev så trött och seg av den. Jag äter det i perioder.
    För mig har ADHD kanske varit mer ADD eftersom jag blir jätte trött och knappt kan hålla mig vaken i perioder. Då är det jätte bra med Concerta eftersom det gör mig mer vaken på dagarna. Jag har aldrig känt av några biverkningar. Om jag är pigg och alert ändå ger det ingen effekt alls det är då jag struntar i att ta medecinen.

Comments are closed.